Úøední deska
|
Od 1.1.2006 vstoupil v platnost nový správní øád - zákon è.
500/2004 Sb., který v §26 ukládá všem správním orgánùm zøídit úøední desku,
která musí být nepøetržitì pøístupná. Obsah úøední desky musí být zajištìn i
zpùsobem umožòujícím dálkový pøístup (dále elektronická úøední deska).
|
Dokumenty
v elektronické podobì |
|
Vìtšina správních orgánù má vytvoøené šablony pro elektronické
dokumenty a do takto pøipravených šablon každý pracovník má možnost vyplnit
text úøedního sdìlení.
Pro elektronickou úøední desku je tøeba dokument ještì upravit
vzhledem k dodržování zákona na ochranu osobních údajù.
Úøední sdìlení v elektronické podobì (upravené pro elektronickou
úøední desku) lze na základì nadefinovaných práv zveøejnit automaticky na
elektronické úøední desce bez ohledu na formát vyvìšovaného dokumentu.
Dokumenty
pøipravené k vyvìšení na elektronické úøední desce jsou již hotové, koneèné,
bez možnosti jakéhokoliv zásahu do jejich obsahu (mají již pøidìlenu spisovou
znaèku
èíslo jednací).
|
Definování
pracovníkù s právem pracovat s úøední deskou |
|
Vedení úøadu má možnost samo si definovat pracovníky, kteøí
budou mít pøístup hotové (schválené) elektronické dokumenty zveøejnit na
elektronické úøední desce (tímto pracovníkem mùže být každý zamìstnanec
správního úøadu nebo pouze vybraný pracovník).
Zveøejòovanému dokumentu na elektronické úøední desce musí
pracovník zadat datum vyvìšení a datum svìšení dokumentu (ve výjimeèných
pøípadech prodloužení nebo zkrácení datumu svìšení).
|
Uložení
zveøejòovaných dokumentù |
|
Na
elektronické úøední desce se zobrazují dokumenty uložené v jednotném úložišti
správního úøadu. Jak se dostanou dokumenty do tohoto úložištì?
-
úøad využívá elektronickou spisovou službu, v našem pøípadì
systému EZOP - Elektronické Zpracování Obìhu Pošty (není ovšem podmínkou). V
tomto pøípadì má uživatel již pøidìlováním èísla jednacího možnost zpracovaný
dokument uložit do centrálního úložištì a definovaným postupem tento dokument
zveøejnit na úøední desce.
-
úøad vede spisovou službu pomocí klasických papírových
podacích deníkù. V tomto pøípadì je do elektronických dokumentù zapsána spisová
znaèka dle pravidel stanovených úøadem zapsána ruènì. Pomocí jednoduchého
systému, který umožní pøíslušnému pracovníkovi zadat potøebné údaje ke
zveøejnìní dokumentu, lze vytvoøený elektronický dokument uložit do centrálního
úložištì.
|
Pøístup
k elektronické úøední desce |
|
Pøístup k elektronické
úøední desce je možno zajistit pomocí odkazu na webu pøíslušného správního
úøadu. Nabízíme také naši doménu. |
Kdo
mùže tento produkt využít?
|
|
Tento produkt nemusí být využíván pouze správním úøadem, kterému
zveøejòování dokumentù ukládá zákon. Lze ho využít i u jiných organizací, které
pro své zákazníky vyvìšují dokumenty s urèitým èasovým omezením. Potom jim toto
zveøejòování systém elektronické úøední desky automaticky zabezpeèí.
|
|
Jsme pøipraveni pøedvést systém pøímo na Vašem pracovišti.
|